lördag 26 april 2008

Garnköp 2008 januari - forts


Januari månads fjärde garnköp kommer från garnkorgen.
Det är två nystan Lorna Lace Shepherd sock i färgen mixed berries. Ska bli en kortärmad kofta i något sorts spetsmönster tillsammans med ett par likadana nystan som jag har sedan tidigare. Det blå garnet är Kid Merino från Crystal Palace i blueberries-grape, en lätt melerad färg. Det är ett mycket mjukt, tunt garn, tänkt till en sjal, fast kanske köper jag ett par nystan till och gör en tunn kofta i stället. Längst till höger ett nystan pälsull från Östergötlands ullspinneri. Vad det ska bli? Vet inte, men mjukt och fint är det.

Utöver detta köpte jag fem nystan Online supersocke, tänkta till omslagskoftan i Drops Design nr 104, som egentligen ska göras i Fabel. En liten provstickningslapp syns på bilden. Jag är inte nöjd med den, den blir lite sladdrig med den masktätheten, dessutom tycker jag det blir lite för mycket färger med dessa garner tillsammans, varje nystan innehåller sju-åtta olika färger. Så de kommer nog att bli ett antal par sockar i stället för kofta...

Inga kommentarer: