söndag 20 juli 2008

Färdigstickat 2008

Jag har fått färdigt sockarna Slippery från Knitty. Följde mönstret med tre ändringar, lät mönstren på sidan korsa varandra i stället för att bara mötas och skiljas, gjorde hälen i slätstickning och gjorde tårna kortare och bredare genom att maska av och sy ihop med betydligt fler maskor kvar, nämligen 32 stycken. Gjorde först enligt mönstret med tån, men fick peta upp för de blev alldeles för stora och spetsiga för mina fötter.

Garnet är Online Supersocke i Holiday color. Det gick åt 75 g. Tycker mönstret syns bra trots alla färger, eftersom garnet inte är spräckligt utan färgerna är uppdelade i distinkta ränder. Det var ett roligt mönster att sticka, fast jag fick sitta med mönstret framför mig hela tiden, lite för många varv för att det skulle fastna i mitt huvud.

Inga kommentarer: