fredag 20 februari 2009

Rund sjal

När jag letade runt bland mina vävgarner hittade jag 3 härvor ljusgrått entrådigt Lundagarn från Borgs. Köpte det och ett antal ytterligare nystan för 10 kr styck i Borgs monter på vävmässan i Karlstad 2004. Hade nog inga exakta planer för de grå härvorna, tyckte bara det var billigt. Men nu när jag såg dem igen tyckte jag de skulle passa bra till en sjal att ha tillsammans med vantarna jag tänker sticka av mitt hemspunna förgarns-garn (som ligger överst på bilden). Så jag letade runt bland mina mönsterböcker och hittade den här runda spetsjalen i A gathering of lace. Verkade spännande att sticka, och tre nystan blir tillräckligt mycket, i synnerhet som jag stickar med stickor 3 i stället för 3,25 i mönstret. Man behöver strumpstickor + rundstickor i flera olika längder, och då är det bättre att använda en stick-grovlek jag redan har i många modeller. På så sätt blir sjalen lite mindre också, tycker den verkar lite väl stor på bilden, tänkte lägga den dubbelvikt över axlarna.

Inga kommentarer: