fredag 2 oktober 2009

Årets sista garnköp?

Har köpt ytterligare lite garner, denna gång från Garnkorgen. Det är Debbie Bliss Pure Cotton, som det var extrapris på. Tänkte ha dem till koftan Joy från boken Nectar av Kim Hargreaves. Resten är sockgarn: 2 nystan Regia stretch, 3 nystan Opal och en härva Ranco Multy från Aurucania. Funderar på att använda något av Opal-nystanen till oktobersockorna i Sticka Meras sockklubb, men kanske är de för tunna för det mönstret. Tänker sticka de sockorna, men har lite svårt att bestämma mig för vilket garn jag ska använda.
Jag hade ju tänkt ta det lite lugnare med garnköpen i år och försöka sticka lite av allt det fina garn jag redan har. Det har gått lite så där med det, har inte köpt lika mycket garn som förra året, men ändå rätt mycket. Nu när jag börjat lära mig spinna kanske jag ska gå över till att bara köpa fiber i stället.

Inga kommentarer: