torsdag 14 januari 2010

Harmoni

Mitt nästa garn på spinnrocken är 100 gram handfärgad BFL från Spinspiration i färgen Harmoni. Har tänkt  försöka kedjetvinna det (navajo ply), så därför försöker jag spinna det mycket tunt, det kommer alltså att bli tretrådigt om det går som jag tänkt mig. Jag delade det bara i fyra  delar på längden eftersom jag vill ha ganska långa partier av varje färg. Spinner ihop delarna två och två efter varandra, kanske nöjer jag mig med att spinna de första 50 grammen. Vet inte alls vad jag ska göra av garnet när det blir klart.
Tycker det är en trevlig fibertyp att spinna. Får se om jag får tillräcklig snodd på det för att tvinna tretrådigt, bytte till den mellersta ringen på spinnvingen för att få den att snurra fortare, hittills har jag spunnit på den största och tvinnat på en av de mindre.
Lite mer om att kedjetvinna kommer när jag hunnit så långt.

Inga kommentarer: