söndag 3 januari 2010

Sammanfattning 2009


Här har jag samlat ihop det jag stickat i år, två koftor, ett par muddar, en halsduk, en trekantsjal, två par vantar och 8 par sockar. Lite för mycket sockar tycker jag, har inga sockar alls på gång nu och märker att jag hinner en massa annan stickning. Så nästa år blir det lite färre sockar, även om jag tänker fortsätta vara med i sockklubben.
I övrigt är 2009 året då jag lärde mig spinna, och året jag köpte spinnrock. Muddarna och vantarna på bilden är alla gjorda med hemspunnet garn, alla spunna på slända. Har gjort ytterligare ett garn på slända, merino i glada färger, det återkommer nog i ett par vantar under året. De fyra garner jag spunnit på min spinnrock syns på nedre bilden, i den ordning jag spann dem. Allt på bilderna finns rapporterat tidigare i bloggen, så jag bryr mig inte om några detaljerade beskrivningar.
Att lära mig spinna är det roligaste jag gjort i hantverksväg under året. Den roligaste stick-händelsen var att följa med i Tant Koftas Uppifrånochnerkofte-lektioner på hennes blogg.

Vad vill jag göra 2010?
1. Lära mig spinna ännu bättre, just nu spinner jag ett tunt garn som jag tänker försöka kedje-tvinna, vilket är nytt för mig.
2. Sticka av mitt spunna garn. Och spinna garn för att sticka av.
3. Sticka färdigt några till av alla mina pågående koftor.
4. Sticka några spetssjalar till, lite av favoritstickningen.
5. Väva ner vävarna i båda mina vävstolar. Jag drog på dem 2007, så det är på tiden. Och sätta upp något nytt i var och en av dem.
6. Sticka av lite av allt det garn jag har, ett garn jag särskilt gärna vill använda är mitt Vålberggarn, som jag köpte på vävmässan i Leksand.
7. Kanske lära mig tvåändsstickning.

Inga kommentarer: