söndag 14 februari 2010

Lila garn

I väntan på att min grå sjal ska bli färdig, så jag kan kedjetvinna vad som återstår av nystanet, har jag börjat spinna ett annat garn. Det går ju inte för sig att låta spinnrocken vara tom! Detta är färgad ull från Gudruns Ullbod i färgerna violett och rödrubin. Jag kardar ihop dem på handkardor, mycket violett och lite mindre rött, fast lite olika för varje gång. 
Från början var detta ett sätt att lära mig karda, men nu ville jag testa att spinna det också. Det blir ett ganska tjockt, glänsande, ojämnt spunnet och rätt så hårigt garn. Jag spinner det i Z och hade sedan tänkt tvinna det i S, men nu är jag inte riktigt säker på att jag vill göra det tvåtrådigt. Kanske blir det lite väl tjockt då. Jag gör det här garnet väldigt mycket tjockare än det blå garn jag senast spann för att kedjetvinna. Det är roligt att känna att jag börjar behärska lite olika sätt att spinna.

Inga kommentarer: