måndag 10 maj 2010

Färdig sjal



Min Zetor Scarf är numera utspänd och klar. Jag upprepade mellanpartiet 6 ggr (chart 2). Kanten avslutade jag med två extra räta varv, jag ville ha en mörk kant.
Garnet är Zauberball sockgarn, 420 m på 100 g, stickor 4,5. Det gick år 90 g till sjalen, 10 gram kvar. Det hade möjligen räckt till en sjunde omgång av chart 2, men jag vågade inte chansa. Tycker dessutom den blev tillräckligt stor i alla fall, 140 cm längs överkanten.
Väldigt nöjd med resultatet. Den oregelbundna randningen, som jag skrivit om förut, beror på ett garnbrott i det andra mörka området från nacken räknat, här har en bred ljusröd rand försvunnit, plus två halva mörka. 
Hur som helst är jag nöjd med den som den är, roligt mönster att sticka och trivsamt garn som passar utmärkt till sjalar.

Inga kommentarer: