måndag 31 maj 2010

Sommaräng


Spinspirations månadsfiber för maj har kommit. Superwash merino med 25% nylon. Lämpligt till sockgarn. Färgen kallas Sommaräng och är den första i ett sommartema.
Jag vill blanda färgerna och göra så korta rapporter av varje färg som möjligt. Så jag tänker dela den på längden så många gånger det går, och sedan spinna så tunt jag klarar på två spolar med 50 g på varje. Därefter tvinna ihop till två-trådigt utan hänsyn till färgen och hoppas att det inte ser alltför raggsocks-aktigt ut. Och att grovleken passar till sockar, jag är inte så bra på att bedöma hur tjock det ska vara.
Gillar den här färgkombinationen rätt bra, den ser lite ovanlig och spännande ut. Kanske lite för mycket vitt för min smak. Färgen är dock intensivare i verkligheten än på mina foton.

Inga kommentarer: