lördag 10 juli 2010

Snodd

Tyckte det var för lite snodd på det entrådiga garnet jag spunnit av Spinspirations månadsfiber från maj, Sommaräng. Jag tänker använda det för att tvinna ett tvåtrådigt sockgarn, och då försvinner ytterligare snodd, vilket skulle göra garnet för ömtåligt som sockgarn.
Så jag spann igenom den första spolen igen, lät garnet gå från spolen in på en ny spole i spinnrocken. Jag lät det glida sakta genom händerna, höll emot lite grann när jag tyckte det behövdes och trampade vilt. Blev betydligt mer snodd, bilden visar den extra-tvinnade spolen till vänster och den ursprungliga, eller snarare återstående, till höger. Återstår att göra den.
Det var ganska enkelt men tog tid, borde ha sett till att få bättre snodd från början. Det är svårt att få snodden jämn, har mycket kvar att lära mig när det gäller spinning.

Inga kommentarer: