söndag 10 oktober 2010

Harmonisk fuskpolo

Hade tänkt göra sjalen Multnomah av mitt handspunna och kedjetvinnade BFL-garn i färgen Harmoni. Men garnet blev för kort och tjockt, hade varit perfekt om det istället varit tvåtrådigt. Funderade på att sticka den ändå, fast med färre varv och grövre stickor. Men jag tror inte det blivit snyggt, så jag får spinna ett annat garn så småningom till det mönstret.

Däremot räcker garnet gott och väl till "fuskpolon" Eleanor från senaste Knitty. Tror det blir bra, jag har gått omkring med garnhärvan runt halsen en stund för att försäkra mig om att det inte blir stickigt.

Eleanor stickas med tre olika grovlekar av stickor, antar att det är det som gör den avsmalnade uppåt. Måste komplettera med den mittersta storleken. Fast jag kan börja med upplägg och första tredjedelen först för att se om jag gillar den.

Inga kommentarer: