fredag 26 augusti 2011

Det går sakta fram men det går ändå fram...

Det var länge sedan jag skrev om den här sjalen. I början av året bestämde jag mig för att bara sticka på EN spetssjal i sänder, för att inte röra ihop mönstren. Och redan i januari tog jag itu med den här, Three-cornered shawl från Victorian Lace Today. Sedan dess har jag ägnat mig åt den, några varv då och några varv då. Den stickas utifrån och in, så varven blir kortare och kortare, nu är det lite mer 200 maskor kvar av de över 600 som var från början. Tycker den blir ganska fin, fast lite väl stor. Färgerna gillar jag inte riktigt heller, felet med att köpa garn på nätet är att det inte brukar se ut riktigt likadant i verkligheten som på bilderna. Funderar på att färga över det, men det är kanske synd att färga över ett proffsigt handfärgat garn med karamellfärger eller äggfärger. Tror dock sjalen skulle bli finare och mer använd i mörkrött, mörkblått eller mörklila.

1 kommentar:

Carola sa...

Antingen köper du syrafärger och färgar över själv - tänk bara på att ha verktyg och kärl som du sen inte lagar mat i, eller så pratar du med någon som sysslar med färgning själv. Jag gör det visserligen, men tänk om den skulle tova sig!!! Hu.