söndag 26 februari 2012

Ändrade vårkänslor

 
Jag har ändrat mig när det gäller fibrerna från swapen - jag tänker inte komplettera med något vitt och jag tänker inte ha någon sammanhållande färg. I stället kommer jag att komplettera med det på bilden ovan. Spinner tolv olika tretrådiga garner, från ljusare till mörkare nyanser. 
Så här ser alla fiberna ut med extrafibrerna tillagda. Tänker fortfarande göra en kofta uppifrån och ner med början från de ljusa till vänster på bilden.
Jag spinner detta på min Traveller, har mest spolar till den. Började med det gröna garnet, nr 3 från vänster på bilden ovan, efter lila och rosa. Så här blev det, först som entrådigt och sedan som tretrådigt:

1 kommentar:

Mia sa...

Vilket ljuvlig färgkavalkad, nu kan du riktigt frossa. Sticka ovenifrån och ner är det lättaste tycker jag också, då har man lite bättre koll på garnet, hur långt varje färg räcker. Blir en helt knall kofta :)