söndag 12 februari 2012

Garn på gång

 På min Victoria håller jag, som jag redan visat, på med ett rödbrunt garn i BFL från Yummy Yarn. Min Asford traveller har varit tom sen jag avslutade ett lila tröjgarn i december.
Ett tag tänkte jag vänta med att börja med något nytt i den tills jag fick scrapsen från den scrapswap jag är med i. Men så fick jag syn på de här kardfloren, gjorda med kardmaskin näst förra sommaren och förvarade i en skokartong sedan dess. Jag rullar ihop dem på längden, drar ut dem till ett par meter innan jag börjar spinna, och spinner sedan en så tunn tråd som möjligt i z. Kanske gör jag det sedan två-trådigt, kanske behåller jag det entrådigt.
Det ska i alla fall bli en sjal ur boken Folk Shawls av Cheryl Oberle. Kanske blir det en Highland Triangle, kanske en Wool Peddler's shawl.
Kardfloren består till största delen av vit ull, köpt hos Wålstedths, kryddad med ull i många färger, köpt från min spinnlärare på Sätergläntan 2009.

Inga kommentarer: