söndag 19 februari 2012

Kan det bli en kofta?

 
Jag har plockat och sorterat och delat isär fiberna från min swap. Till slut blev det så här. De grön-lila-vita överst har jag tänkt ha som grund i muddar och framkanter. Tänker komplettera med vit merino, och kanske även ett tunt silke, ett mycket glesspunnet garn med 10-12 silkesfibrer som jag köpt på Tradera för länge sedan. På så sätt har jag tänkt få ett nästan vitt garn.
Under ligger resten av fiberna, uppdelade på 10 eller 11 färghögar. Högarna är lite hopklämda för att få plats på bilden. Även en del av dessa har jag tänkt komplettera, det är 3 hg scraps och behövs nog 4 hg till en kofta. Det jag tänkt komplettera med syns på den andra bilden. Har sedan tänkt göra ett tvåtrådigt eller tretrådigt garn av var och en av de 10-11 färgställningarna. 
Tanken är att sedan sticka en uppifrån-och-ner-kofta av dem, börja med de ljusa till vänster och sluta med de mörkare till höger. Sticka varje färg tills den tar slut. Får ta lite extra hänsyn till ärmarna, tänkte få ärmar och stycke att bli någorlunda lika stickade. Muddar av den vita med lila och gröna toner. Dessutom kanske en vit rand ungefär var tionde cm.

Nu får fiberna ligga så här till nästa helg. Få se om jag hinner ändra mig.


Inga kommentarer: