lördag 20 juli 2013

Nybörjarfel

 När jag skulle tvinna ihop två entrådiga garn jag spunnit upptäckte jag att det ena var Z-tvinnat och det andra S-tvinnat. Jag ville ha det två-trådigt och behövde tömma spolarna. Så vad göra?
 Jag kom på idén att 'vända' på det S-spunna genom att tvinna det Z tillsammans med en tråd röd bomulls-sytråd. Därefter tvinnade jag ihop de båda garnerna.
 Resultatet blev lite märkligt, får väl kallas kabel-tvinnat? Mycket tjockt, ojämnt garn. Mjukt.
På närbilden kan man se sytråden. Det här var ett övningsgarn i alla fall, för att öva att göra så kallade 'falska rolags'. Vet inte riktigt vad jag ska använda det till. Få se hur det blir efter tvätt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är på felen man lär sig. :-)
Garnet ser i alla fall vackert ut. Har du använt det? Hittar inte något färdigstickat på din blogg.
Hälsningar,
Anita