onsdag 29 oktober 2008

Oktobersockar

Jag har nu fått färdigt oktobersockorna i sockklubben. Jag har använt naturvitt Regia silk och det gick åt ca 70 gram. Tror garnet är lite tjockare än det i beskrivningen.
Jag har kortat av mudden med ett mönster eftersom mina vrister blir kraftiga ganska snart ovanför foten. Jag har gjort 3 mönster på foten istället för 4,5, de blev lagom långa så. Rätt kul mönster, fast jag är glad att de är färdiga nu, gör nog inga fler.
Lite konstigheter var det i mönstret, 34 fotmaskor, 18 på varje sticka är väl lite felräknat. Och sticka tills totalt 12 maskor är kvar och fördela dem 12 på varje sticka.
Tycker det verkar vara bra sommarsockar till sandaler, därav fotot.

1 kommentar:

Nettan sa...

Åh vad fina dom var i enfärgat. jag får nog sticka ett par till. Trevlig blogg du har jag stannar kvar en stund till och läser vidare.
Tack för garnerna dom var super.