tisdag 28 oktober 2008

Sockklubb och Pulsklubb

Nya mönster från sockklubben och pulsklubben. Två vardera att välja bland. Båda sockmönstren är knästrumpor, gillar inte det, tycker bara de glider ner. Jag är nästan klar med mina Hour-glass, kommer nog i nästa inlägg. Sedan fortsätter jag med Clover, och jag har en lång lista med andra sockmönster som väntar. Inga novembersockar för mig alltså!
Pulsklubben är en annan sak. Har inte gillat några av mönstren speciellt mycket på länge, så kommer det plötsligt två mönster som jag tycker jätte-mycket om. Halvvantar med gallerränder är perfekta att göra i rester från en sockstickning, jag brukar ha ca 30 gr av 100 kvar, jag har små fötter och brukar även oftast göra muddarna lägre än i mönstren. Kanske gör jag dessa i mitt hemfärgade Fabel-garn, se inlägg den 11 oktober. De andra muddarna ser också fina ut, fast man måste gå med i Knitting Daily för att få ladda ner dem. Men varför inte, det är ju gratis att gå med.

Inga kommentarer: