fredag 28 november 2008

Garnköp, sockklubb, pulsklubb


Hade ett ärende till Götborg häromdagen, passade på att gå till Strikk och köpa ett nystan Kureyon Sock från Noro. Mitt första Noro-garn. Har en lite kluven inställning till dem. Mjukt och fint, roligt med alla färgväxlingar. Samtidigt är färgerna i sig inte riktigt mina favoriter, lite för grälla, och sedan tycker jag inte att de passar ihop riktigt i det enskilda nystanet. Egentligen har jag aldrig sett en Noro-provlapp som jag varit helt förtjust i. Fast finns det några andra garner som ens påminner om dem?

Har inte bestämt något mönster till detta än.

Nya mönster till sockklubben och pulsklubben har kommit. Jag står över pulsklubben, fin men jag gillar inte spetsbiten mitt i handflatan. Av sockmönstren tänker jag göra Chevalier Socks. Funderar på att köpa ett handfärgat nystan sockgarn från Stäket hantverk & design att sticka dem i.

Inga kommentarer: