fredag 5 december 2008

Garnköp

Beställt lite garner från Garnkorgen. Det till vänster är Fyberspates Nef Lace, en blandning av 60% babyalpacka, 30% silke och 10% cashmere. Färgen heter Black Forest Gateaux och skiftar i ljust lila och ljust rödlila nyanser. Mjukt och skönt och hur många meter som helst på 100 gram, ska bli en sjal så småningom. Längst till höger ligger en härva Merino 2/6 från Fleece Artist. Bilden gör det inte full rättvisa, det är oerhört vackert i djupa rödblålila nyanser. Det är ett sockgarn, får spara det till något alldeles speciellt mönster, ett av de vackraste garn jag ägt. Mellan dessa två ligger 8 nystan Noro Silk Garden Lite i färg 2025. Jag skrev ju i förra inlägget att jag hade svårt att hitta färgkombinationer som jag tyckte om i Noro, men när jag såg färgprovet på detta trodde jag att jag hittat en. Tyvärr är det mindre lila och mer brunt och grönt än jag trodde. Hur som helst är det väldigt mjukt och fint, och roligt att sticka med, har tänkt sticka en kofta av det och kunde inte låta bli att börja direkt.

Inga kommentarer: