torsdag 11 december 2008

Vinst i pulsklubben

Jag har haft tur, jag vann fyra härvor svart kashmirgarn från Stäkets hantverk och design i senaste tävlingen för Stickameras pulsklubb. Tack så hemskt mycket, både Ulrika som ordnat Pulsklubben och Eva som skänkt priset. Det kanske inte känns helt rättvist att jag vann, har bara gjort 3 par muddar på den tid jag varit med, och fler tror jag inte det blir. Hade även börjat på Brontes mitts, men garnet räckte inte så det blir till att peta upp.

På bilden ovan syns vinstgarnet tillsammans med mina tre par pulsklubbsmuddar. De syns bättre var för sig på tidigare inlägg, går att hitta via pulsklubbens medlemslista.Detta är ett mycket mjukt och mycket tunt garn. Jag har två härvor ljusgrått sedan tidigare. Med det garnet har jag gjort en provlapp till en sjal ur Victorian Lace Today. Var väldigt svårstickad eftersom det var omslag och hoptagningar även på de aviga varven. Så nu när jag fått mer garn har jag en liten tanke på att göra en tröja i rundstickning med några olika spetsmönster med mönstring varje varv, då blir det ju ingen avigsida. Det ljusgrå skulle kunna komma in som ränder här och där, eller kanske som ett ljust ok.
Jag får tänka vidare på det. Än en gång tack! Jag blev väldigt glad!

Inga kommentarer: