söndag 14 december 2008

Garnköp 2008

Här kommer det allra sista garn jag köper år 2008. Först är det lite garn från Stäkets hantverk, 4 nystan jak-garn till en tröja, två nystan handfärgat sockgarn i skogsgrönt och rödlila, det gröna är tänkt till Sockklubbens decembersockor, Chevalier socks. Slutligen ett nystan ofärgat bourettesilke, som jag tänkt testa att färga. Vad det sedan ska bli? Jag får se.






Nästa bild föreställer sockgarner från Garnhärvan. Två olika färger Austermann step 6 och en Asterman step, de är de som det finns aloe vera och jojobaolja på. Dessutom två härvor Araucania, en Ranco multy och en Ranco solid. Vilka sockor det ska bli har jag inte bestämt än.














Från Garnhärvan köpte jag också fyra längder ospunnen merino ull från Handpainted Yarn. De kom som bollar, det är jag själv som flätat dem. Tyckte det blev snyggare så. De får ligga till sig i fiberlådan, kanske ska jag testa min nya slända på en av dem.

Inga kommentarer: