onsdag 21 januari 2009

Färdigstickat 2008

På bilden syns vad jag stickat klart under 2008. En kofta, två mössor (den ena får man tänka sig), en sjal, fyra par muddar och fem par sockar.
I jämförelse med många andra stick-bloggare är det inte mycket, men det är ju ingen tävling. Så jag är rätt nöjd med vad jag åstadkommit.
Tänkte samla ihop och fotografera allt garn jag köpt under året också, men det får räcka med garntoppen från den 17 januari. En sak jag tänkte på när jag samlade ihop garnet till den är hur många fina garner jag har som jag längtar efter att börja sticka med. Så det blir nog lite lugnare med garnköpen detta år.
Ett litet mål för det kommande året är att göra något eller åtminstone börja på något av åtminstone hälften av garnerna i min egen garntopp. Ska försöka sticka sex par sockar också, en socka i månaden. Muddar är lätta och snabba att göra, men det blir nog inte så många till, inte min stil riktigt, kanske blir det lite riktiga vantar i stället i år.

Inga kommentarer: