söndag 21 juni 2009

Uppifrånochnerkofta, del 5

Nu har jag äntligen passerat delningen för ärmar. Jag fick ändra takten på ökningarna en gång till, ärmarna höll på att bli för stora, på de sista två ränderna ökade jag bara vart 4 rätsidevarv på ärmarna.
När jag delade satte jag ärmmaskorna på varsin rundsticka 40 cm nr 3, tänkte att det skulle spara tid när jag börjar sticka dem, men det har hänt ett par gånger att maskor ramlat av.
Det är drygt med det tunna garnet, nästa Uppifrånochnerkofta ska jag göra i något grövre garn, har redan planer på gång...

2 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Koftan blir så snygg!
Eftersom modellen är så enkel ploppar det upp modeller i mitt huvud hela tiden.
hej fr. koftan

bara Lova sa...

Vad snygg din kofta blir med den där randningen och den enfärgade knäppkanten. Det är absolut något jag kan tänka mig att göra nästa gång.