fredag 9 oktober 2009

Spinnrock


Här ligger de flesta delarna till min nya spinnrock. Den ser inte ut så här längre, jag har ägnat större delen av kvällen åt att sätta ihop den. Och även provspunnit på den, fler bilder kommer. Jag har alltså bestämt mig för att sätta ihop den utan ytbehandling. Jag hade tänkt ta isär den igen till sommaren och måla den då, när jag har lite mer plats för den att torka på. Men jag tror inte det blir av, finns delar som verkar vara omöjliga att få isär igen.
Den är så fantastiskt lättrampad efter de gamla traditionella spinnrockarna på Sätergläntan. Hur trevligt som helst.
Det är en Ashford Traveller, för er som inte känner igen byggsatsen. Har också köpt en jumbovinge, men det verkar svårt att byta mellan vingarna, så vi får se om den blir använd någon gång. Samt en kardmaskin, den kostade ungefär lika mycket som spinnrocken, så jag tvekade länge.

Inga kommentarer: