onsdag 24 februari 2010

Sockklubbs-sockar

Mars-sockarna i Stickameras sockklubb har kommit. Jag har bestämt mig för att göra ett par sockar varje kvartal, och av de tre sockarna hittills är det februari-sockarna, Saviano från Knitty, som jag gillar bäst. Jag har skrivit ut mönstret, nystat garnet och plockat fram stickor, så nu är det bara att sätta igång. Tänkte låta övrig stickning vila medan jag gör sockorna, så kanske jag lyckas göra dem på högst två veckor, en socka i veckan. Börjar på måndag så får vi se hur det går.
Garnet är Fleece Artist Merino 2/6, 325 meter på 115 g, det är garn två i övre raden på min garntoppenbild överst på bloggens förstasida. Jag tänker använda stickor nr 3,5 och sticka den minsta storleken. Ska egentligen vara stickor 3,25, men några sådana har jag inte.

Inga kommentarer: