söndag 4 april 2010

Misstag

Det går framåt med mina försök att lära mig kedjetvinna. De första 50 grammen av den handfärgade BFL-fiberremsan Harmoni från Spinspiration är klara. Dags att spinna resten, först tunt och sedan tvinna.
Jag slog upp mina anteckningar över hur jag gjort det första garnet, tydligen hade jag delat de hundra grammen i halvor längs med och sedan delat en gång till på längden innan jag spann. Började dela den återstående remsan mitt på. När jag kom ungefär halvvägs i remshögen, upptäckte jag att det redan var två remsor, jag hade alltså delat den samtidigt med den första. Så nu måste jag hålla de två remsorna intill varandra och spinna ihop dem för att få lika långa färgskiftningar som på de första 50 grammen. Så kan det gå.
Blir kanske en bra övning för att testa om man kan blanda fiber på det här sättet, alltså genom att spinna ihop två remsor.

Inga kommentarer: