lördag 24 juli 2010

Full rulle

Är klar med det blå kedjetvinnade garnet som jag började med i februari. Det fick precis plats på spolen, 100 g handfärgad BFL från Spinspiration. Jag kom ihåg hur man kedjetvinnar utan att behöva slå upp det.
Bäst att lämna garnet kvar på spolen någon vecka, den innersta delen har suttit där flera månader, så delarna blir kanske väldigt olika annars. Berättar mer om garnet när det är härvlat och tvättat.
I övrigt håller jag på att sätta ihop ett spinnbytes-paket. Har fått veta vem jag ska skicka till och läst hennes blogg.  Klurat lite hit och dit. Vill få iväg paketet senast i början av nästa vecka.
Lutar åt att paketet mest kommer att innehålla fiber, "skicka sådant du själv skulle bli glad över att få" står det i reglerna, och fiber är högst upp på listan på vad jag själv hoppas att jag får.
Här är ett litet hörn av kartongen som den ser ut just nu, det blir nog den kartongen men kanske inte riktigt det innehållet. För övrigt är det som sagt bara lite grann av kartongen och innehållet som syns. Det är roligt att fundera, plocka ihop, byta ut. Men svårt.

Inga kommentarer: