fredag 11 mars 2011

Mer vantgarn

Det börjar bli dags för mig att spinna lite mer garn för att få mina fågelvantar färdiga. Tur att jag antecknat ordentligt hur jag gjorde det ursprungliga garnet. Det gjordes av en bit merino från ett nybörjarset från Spinspiration. Jag spann på den lilla sländan till höger på bilden, också från Spinspirations nybörjarset. Tvinnade på den stora sländan, hemslöjd från Sätergläntans butik.
Jag hittade den lilla snutten garn som blev över när jag tvinnade och den ena garnlängden - som alltid - blev lite kortare än den andra. Och ännu bättre, jag hittade 100 gram vit Merino från Spinspiration, som jag köpt någon gång i tiden för att det kunde vara bra att ha. Klokt gjort, nu är det för sent att handla där, butiken är nedlagd. Jag kommer att sakna den, särskilt fiberklubben.

Inga kommentarer: