söndag 3 april 2011

Garn till 2 nya koftor

Passade på att köpa lite garn när jag var i Stockholm förra helgen. Först blev det några nystan entrådigt ullgarn från Yllet i en färgkombination som var alldeles ny. Tycker den är väldigt fin. Det är inte riktigt den sorts färgkombinationer jag själv brukar välja, vilket gör det ännu mer spännade. Kommer att bli en kofta, får testa lite först hur långa ränder det blir.
Nästa inköp var tre nystan Colinette Mohair i färgen Fire från Anntorps Väv. Kommer att bli en koftankofta i ren slätstickning med kanter i rätstickning eller mosstickning. Mycket mjukt garn i olika röda nyanser, rött är verkligen en av mina favoritfärger.
Därmed har jag alltså köpt garn till 3 nya koftor i år, samtidigt som jag tack vare "månadens kofta" stickat färdigt 3 stycken. Så antalet oavslutade koftor är oförändrat. Men jag tycker ändå jag har gjort stora framsteg, jag har tre nya koftor att använda (ja, min dotter har en och jag två). Och jag har visat för mig själv att jag faktiskt klarar att slutföra sådant jag bestämt mig för, även stora stickningar som koftor.
Ska förresten till Symässan i Jönköping på fredag. Om jag känner mig själv rätt blir det nog garn till ytterligare en eller annan kofta där.

Inga kommentarer: