lördag 9 april 2011

Syfestival och tröja

Den här tröjan hittade jag när jag skulle välja kofta till månadens kofta i april. En tröja går också bra enligt mina regler. Jag undrade lite över att den blivit liggande, har ju kommit en bit förbi ärmhålsavmaskningen. När jag provstickat ett par varv undrade jag inte längre, den tar tid att sticka och hårt bomullsgarn 8/4 kombinerat med tunna stickor  (nr 2) är ingen trivsam kombination. Gör ont i fingrarna. Men jag tycker den är fin och vill gärna få den klar. Får sticka några varv då och då, när bara ärmarna är kvar kanske jag vågar välja den till månadens kofta.
Jag hade trevligt på Sy-festivalen. Lyckades hålla igen med köpen, inga koftgarner, faktiskt inga garner alls, bara knappar och en rundsticka. Men jag såg flera symaskinsdemonstrationer och har flera symaskinsbroschyrer med mig hem. Dags för en ny symaskin alltså, min gamla klarar inte ens att sy en jämn raksöm längre. Kanske blir det två maskiner, vore kul med en overlock, men jag måste ha en maskin att sy knapphål med också.

Inga kommentarer: