måndag 30 maj 2011

Fem månader - fem koftor

 Månadskoftan för maj är klar! Sedan jag började med månadens kofta i januari har jag på fem månader gjort klart fem koftor. Jag är glatt överraskad.
Majkoftan är Hey Teach från Knitty, stickad i Lorna Lace Shepherd Sock i färgen Mixed Berries. Jag har fått räkna om lite eftersom garnet är tunnare än mönstrets. Använde stickor 3 till muddarna och 3,5 till resten. Knapparna är loppisfynd.
Det var en rolig stickning och jag är nöjd med resultatet. Det gick åt 215 gram av garnet, så jag fick 85 gram kvar av mina härvor, lagom till ett par sockar. Garnfärgen är förresten betydligt mörkare än den ser ut på mina foton, i verkligheten är det snarare lingon och blåbär än babyrosa och babyljusblått.
Detta var även nr 18 av mina 20 koftor.

Inga kommentarer: