tisdag 31 maj 2011

Ett nytt försök

Jag har berättat tidigare att jag fick peta upp en nästan färdig kofta i rött Drops Paris. Nu tänker jag göra ett nytt försök att sticka något av det garnet. Samtidigt blir det ett nytt försök att göra en uppifrånochnerkofta. Jag har startat på två stycken tidigare, men gett upp när jag kommit ner under ärmarna. Tycker det blir för fyrkantigt där, både på dem och den uppifrånochnerkofta som jag lyckats sticka färdig. Funderar på att öka på varje varv, både på styckena och ärmarna, under några varv direkt innan jag sätter ihop koftan under ärmen, för att få det lite rundare.
Det blir rätstickade kanter, räta ränder med 4-5 cm mellanrum upptill. Och små mönster i spets nedtill. Tror jag. Gillar det rätstickade bättre än mosstickningen på provbiten. Tänker använda stickor 4 till hals och muddar, stickor 5 i övrigt. Dags att börja räkna!

    Inga kommentarer: