söndag 22 maj 2011

Nytt garn och annat

Handlat Rowan Magazine 48 och lite garner i London. Det är Summer Tweed till en kofta ur Rowan Magazine 45 som jag köpte förra året. Och ett nystan Noro Sekku till en sjal.
Mönsterhäftena är betydligt billigare i England än i Sverige. Rowan garnerna, som ju är från England, är det lite olika med. Det här garnet var klart billigare, men jag hade kollat priset i Sverige på några andra garner jag var intresserad av, och en del av dem hade ungefär samma pris i Sverige som i London.
Det finns tre teman i mönsterhäftet, ett kallas Russian Doll och innehåller ett antal plagg i flerfärgsmönstrat, bland annat de på omslaget. Flera av dem är jag intresserad av att sticka, särskilt själva mönstren, fast kanske i andra modeller. Stickad klänning är tex inget jag någonsin kommer att bära, men man kan ju korta av till tröja eller kofta. Kanske försöker jag något av mönstren till en kofta i växtfärgat garn. Fortsättning följer.

Inga kommentarer: