onsdag 1 juni 2011

Månadens kofta i juni

Månadens kofta i juni blir den första av mina 20 koftor, Drops 113-33, stickad i Debbie Bliss Catay. Det här garnet fanns också med i mitt allra första blogginlägg, då hade jag tvingats peta upp en nästan färdig kofta eftersom den inte kändes OK. Hoppas jag lyckas bättre denna gång, jag följer mönstret ganska troget, tänker göra den lite längre, så jag gör ytterligare två omgångar av det nedersta spetsmönstret.
 Jag har gjort klar en ärm och börjat lite på den andra, samt gjort drygt 3 spetsmönster på det kombinerade fram- och bakstycket. Kanske kommer jag att peta upp den översta delen av ärmen och göra den lite längre och bredare, lägga till ett par ökningar. Få se hur mycket garn jag har kvar när jag kommer så långt.
Jag funderade länge på att göra koftan-koftan i röd Paris till min juni-kofta. Men jag vågade inte riktigt efter mina två misslyckanden med den sortens koftor. Så nu får den vila tills den här koftan är färdigstickad. Jag har många lediga dagar i juni, så jag hoppas det kommer att gå fort.

Inga kommentarer: