lördag 26 november 2011

Nästan färdig kofta

Sömmarna är sydda och knapparna valda på min november-kofta. Återstår att fästa trådar och sy i knappar.
Passade på att välja knappar medan det var ljust idag att, säkrast att ha dagsljus när man gör det. Det visade sig oväntat svårt att hittade några som passade. Jag har massor av knappar, och även massor av vita knappar. Men koftan är verkligen kritvit, och de flesta av mina vita knappar såg gulaktiga eller smutsiga ut mot den, hur vita de än såg ut när de låg för sig själva. Till slut hittade jag dessa ärvda knappar undanstoppade i en gammal plåtask. Jag behöver sex stycken och hittade åtta, så det löste sig utan att jag behövde handla några nya.
Hittade dessutom en uppsättning strumpstickor nr 3 som jag behöver till ett annat projekt. Bra att leta runt lite ibland. Fast det vore kanske ännu bättre om jag hade lite mer ordning på mina saker...

Inga kommentarer: