tisdag 22 maj 2012

Regnbågsrullar

 
Jag har 18 remsor merino i olika färger,  som jag köpte tidigare i år. Har tänkt göra ett regnbågsfärgat garn av dem till en sjal. Började med att lägga upp dem i en ring i en passande färgordning. Kanske byter jag ordning på några av färgerna medan jag håller på,  men ungefär så här blir det.
Jag delar varje remsa i 16 någorlunda lika stora delar, började med den blåaste av de två rödlila längst ner. Kardade en kardrulle av 4 delar från den remsan. Sedan en med 3 delar från den remsan och 1 från nästa, den lite rödare rödlila. Sedan en kardrulle med 2 delar av varje. Sedan en med en av den första och tre av den andra. Sedan en med 4 av den andra. Därefter en med tre av den rödare och en av den mörkrosa närmast bredvid. Osv.
Jag har kvar 6 delar av den första remsan, de kommer att blandas med den ljusblålila på slutet.

De första 12 kardrullarna

Nästa 12 kardrullar
24 stycken har jag gjort hittills. Lägger dem i en skokartong allteftersom. Det här är väldigt roligt!

Inga kommentarer: