fredag 10 oktober 2008

Sockklubb och oktobersocka

Då var jag med i Stickameras sockklubb! Man får vara med från och med oktober, så jag plockar snabbt fram stickmönstret från oktober. Hourglass från Knitty. Ser helt OK ut, fast det finns tidigare månadssockor som jag gillat bättre. Letar fram ett garn, väljer mellan Regia silk i vitt och Online Supersocke i klarblått med blandade färgränder. Fastnar för det blå garnet. Stickor nr 2,5 ska det vara. Två rundstickor! Nej tack, jag kör med mina vanliga strumpstickor. Jag har två uppsättningar i den storleken, en uppsättning sitter i Queen of Cups från Knitty, som jag inte tror varit månadssockor i Stickamera. Det enda som återstår på dem är att sy ihop ena tån och fästa trådar. Den andra sitter i Clover, månadstrumpa i juni. Dem har jag bara hunnit en halv mudd på. Så det blir till att fixa klart Queen of Cups.

Finns annat kul att anmäla sig till på Stickamera. Garn och Te-byte kanske skulle passa mig, där behöver man bara binda sig till att fixa ett enda paket. Kan vara bra att prova, om man vill vara med i något Hemlisbyte senare. Sen finns ett sockbyte där man stickar en socka och sedan byter garn och sockar med någon annan. Inget för mig direkt, min andra socka brukar alltid gå fortare än den första, när jag kan mönstret. Dessutom gör jag småändringar och så kanske man råkar byta med någon som har ett helt annat handlag så sockarna blir olika stora.

Inga kommentarer: