söndag 11 januari 2009

Decembersocka och kofta


I mitt förra inlägg berättade jag om två misslyckade försök på stickameras decembersocka, Chevalier sock. Men jag har gjort ett annat försök före dessa två, med handfärgat sockgarn från Stäkets hantverk i grönt, det är det som syns till höger i bilden ovan. Tycker mycket om garnet men det var för tunt för den här sockan. Till vänster syns Clover i Araucania, som jag visat tidigare på bloggen. Detta är en bild från före jul, mudden på socka nummer två är numera nästan färdig. Och den gröna mudden är uppetad.

Jag har även stickat en kofta under året i Kattens Mohair Tweed som jag köpt på Tradera för något år sedan. Har en röd tröja i det garnet som jag stickade 1986(!) och som jag alltid trivts i och fortfarande använder, den har alltså hållit bra.
Som synes har även jag varit på Biltema och köpt ett, eller rättare sagt två, haghoppningspussel. Undrar hur många de säljer som leksaker och hur många de säljer till stickare?

Inga kommentarer: