måndag 2 februari 2009

Färdigstickat 2009

Årets första färdiga stickning är ett par muddar. Garnet har jag spunnit själv, det är en pencil rowing från en nybörjarsats från Spinspiration. Det var det andra garn jag spann, tjockt, ojämnt och entrådigt, ca 30 meter på 25 gram.
Muddarna hittade jag på själv, mycket enkelt mönster. Jag ville göra något av precis lagom mycket garn, slätstickat så att både ojämnheterna i garnet och skiftningarna i färgen framträdde. Jag provstickade och mätte, petade upp provlappen och räknade om, inget garn fick förfaras. Sedan stickade jag för säkerhets skull båda samtidigt, två uppsättningar strumpstickor, började i varsin ände av garnet och räknade så småningom ut var mittpunkten var. Allt som blev kvar är den lilla garntussen ovanför muddarna.

Inga kommentarer: