lördag 14 november 2009

Färdiga vantar

Jag har stickat färdigt ett par vantar, ja de var egentligen färdiga redan i juni, men nu har jag fäst trådar och spänt ut dem. Det räckte att blöta upp dem i lite ljummet vatten och sedan platta ut dem på mitt hage-pussel, behövde inte använda några nålar. Mönstret är Magic Mirror från Knotions, och är gjort av Kristel Nyberg.
Stickade mudden med st 2,5 och resten med stickor 3.

Roligt mönster att sticka, gillar flätmönster där det händer lite grann. Garnet är förgarn som jag spunnit på slända, bara för att lära mig hålla snurr på den, jag har inte dragit ut garnet utan bara spunnit ihop de båda änderna på garnet tills de möttes på mitten. Se detta inlägg:  Spinna med förgarn
Det gick åt ungefär 65 g till vantarna, så det finns ganska mycket kvar.

Inga kommentarer: