torsdag 12 november 2009

Sländ-spinning

Jag har tidigare visat den handfärgade merinon från Spinspiration som jag spinner på min slända. Detta är en gammal bild, jag har nu gjort den klar. Eller åtminstone halva remsan, 50 g, resten spar jag så länge till något annat. Den första halvan är spunnen i två längder. Var och en av dem består av 4 remsor som är 1/16 var av den ursprungliga.  Jag tänker tvinna ihop de två på min stora slända från Sätergläntans butik.
Jag har också börjat spinna 50 g vit merino på slända för att kombinera med den färgade. Jag har tänkt göra vantar av dem, vit botten och färg i mönstret. Troligen de med fåglarna på bilden, hämtad ur Sticka efter gamla nordiska mönster av Vibeke Lind. Boken har jag lånat på biblioteket, den är några år gammal och tyvärr mycket svår att få tag i, skulle gärna ha ett eget exemplar.

Inga kommentarer: