torsdag 30 juni 2011

Trådarna fästade, knapparna isydda...


 Så var även juni-koftan klar, med nästan 5 timmar kvar av månaden. Det är Drops 33-113 i svart Debbie Bliss Cathay.
Jag följde mönstret, men gjorde ärmarna hellånga och lade till 2 mönsteromgångar extra nedtill på koftan. Gillar resultatet. Spetsmönstren var roliga att sticka, gillar också konstruktionen av framkanter och halskanter på den här koftan, de är färdigstickade när styckena är klara, inga maskor att plocka upp. 590 gram garn gick det åt, 160 har jag kvar. Så jag får fundera ut något mer att göra av det, en mössa kanske? Garnet är 50% bomull, 35% viskos och 15% silke. Tror de slutat sälja det.
Roligt att bli klar med den här koftan, för garnet har varit med länge. Mitt allra första blogginlägg handlade om att jag petade upp en nästan färdig kofta i det här garnet. Och den här koftan fick också äran av att bli nummer ett av mina 20 koftor.

Inga kommentarer: