tisdag 29 november 2011

Månadskofta november

Så var min månadskofta för november (och september) klar. Elva månader, nio koftor. Detta är Joy av Kim Hargreaves ur boken Nectar. Stickad i Debbie Bliss Pure Cotton. 580 gram gick åt. Sex knappar ur ärvt förråd. Jag stickade alltså med ett tjockare garn än mönstret, men med samma stickor, delarna blev ändå ungefär så stora som i mönstret, men antagligen tjockare. Jag följde mönstret förutom att jag stickade de tre delarna ihop och inte gjorde några intagningar i midjan.
Gillar mönstret och gillar den lilla uddkanten som jag visat  i ett tidigare inlägg. Gillar även garnets kritvita färg. Dock fällde det lite redan då jag stickade, och ser aningsaningen nopprigt ut i kanterna efter tvätt.
Detta var även nr 20 av mina 20 koftor.
Bara en månadskofta kvar. Presenterar den i helgen.

Inga kommentarer: