lördag 14 januari 2012

Januari-spinning

I mitt fiberlager har jag bland annat dessa 3 flätor BFL, som kommer från ett kanadensiskt Etsy-företag som då hetter Yummy Yarn. Det är en 4 ounce-fläta av färgen till vänster och två av den ganska lika färgen till höger.

När flätorna lösts upp syns skillnaden bättre, på den här bilden har färgerna bytt plats. Jag tänker spinna ett tvåtrådigt garn av vardera färgställningen på min Louet Victoria. Ett större projekt på Victorian är vad jag behöver för att lära mig behärska den lite bättre.

Så här blir den första singeln i det ena garnet. Jag försöker spinna så tunt som möjlig i Z och har sedan tänkt tvinna tvåtrådigt, varje färg för sig för att sedan sticka en kofta med ett nästan osynligt randmönster. Det gick överraskande bra att spinna, jag har inte alls samma problem med att trampa bakåt när jag stannar av som jag haft tidigare när jag spinner på Victorian.

Inga kommentarer: