måndag 9 januari 2012

Spinnåret 2011


 2011 var året jag köpte min andra spinnrock, Louets Victoria. Det har inte blivit mycket spunnet på den, bara de här två härvorna, tvåtrådig Sammet från Spinspirations månadsklubb och ett entrådigt garn av BFL från Yummy Yarn i Canada (tror de bytt namn till något annat nu). Jag tycker det är svårt att spinna på Victoria, nästan varje gång jag stannar svänger spolen tillbaka åt andra hållet, så jag har haft svårt att få garnet jämnt. Så därför har jag hellre fortsatt spinna på min gamla rock.
 
På den spinnrocken, Ashford Traveller, har det blivit desto mer garn. Blev riktigt imponerad själv när jag samlade ihop allt. Ändå fattas ett tjockt garn i Gotlands-ull som jag inte kan hitta och helst vill glömma. Det blev bara tjockare och tjockare, vilket jag inte märkte förrän jag tog av det från spolen. Har något slags vild plan att spinna igenom det igen och dra ut det lite mer, men det är nog omöjligt, har aldrig hört talas om någon som gjort så.

Inga kommentarer: