måndag 5 mars 2012

The Loop

 För ett tag sedan - det var faktiskt redan i januari - var jag i London. Passade på att gå till den fina garnbutiken The Loop. Där köpte jag garn till en kofta och en sjal och fick en vacker tygpåse med en fågel på att bära hem det i.
Koftgarnet är Luxury DK från Shilisdair i färgen Summer Loch. Det är en blandning av  40% brittisk merino, 10% cashmere, 10% baby kamel och 40% angora. Väldigt mjukt och skönt garn, växtfärgat med indigo. Ska bli en Leaving.
Sjalgarnet är 80% alpacka och 20 % silke i handpainted dk från Old maiden aunt. Två lila nyanser, den mörkare heter Midnight, den ljusare tror jag är Royal, har tappat banderollen. Ska bli en kråk-vals-sjal.
Var också på Foyles bokhandel där jag köpte ett par spinnböcker som jag tyckte såg intressanta ut.

Inga kommentarer: