tisdag 4 januari 2011

Sammanfattning av 2010



Samlade ihop det jag hade hemma av vad jag stickat färdigt 2010. Det var inte särskilt mycket, även om man räknar in att jag förutom det som syns på bilden också har stickat en babykofta, ett par babysockar och ytterligare en spetssjal.
Detaljer om det stickade går att läsa i tidigare blogginlägg genom att klicka på etiketten Färdigstickat 2010 nedan.

Nästa bild föreställer det jag spunnit 2010. Allt är spunnet på min Ashford Traveller, förutom det vita merinogarnet längst till vänster som är sländspunnet. Även garnerna har jag detaljbeskrivit tidigare i bloggen.

Roligaste spinnhändelsen 2010 var Stickameras Spinnbyte, både att plocka ihop ett paket att skicka och att packa upp paketet som kom. Väldigt nöjd, hoppas det blir fler spinnbyten.

När jag sammanfattade år 2009 i det här inlägget, gjorde jag en lista på sådant jag tänkte göra 2010.
Här följer listans punkter med kommentarer i kursiv:
1. Lära mig spinna ännu bättre, just nu spinner jag ett tunt garn som jag tänker försöka kedje-tvinna, vilket är nytt för mig. Detta tycker jag att jag lyckats med, spinner säkrare, vågar experimentera och kan kedjetvinna.
2. Sticka av mitt spunna garn. Och spinna garn för att sticka av. OK också. Det mesta jag spinner är tänkt till något speciellt. Inget av det jag stickat färdigt i år är dock stickat av handspunnet garn. Men snart är min blåmönstrade Eleanor färdig, den som syns på garnbilden.
3. Sticka färdigt några till av alla mina pågående koftor. En färdig kofta - alldeles för lite.
4. Sticka några spetssjalar till, lite av favoritstickningen. Fyra spetssjalar, varav en mycket stor. Får väl ses som OK.
5. Väva ner vävarna i båda mina vävstolar. Jag drog på dem 2007, så det är på tiden. Och sätta upp något nytt i var och en av dem. Har vävt ner båda. Men inte klar med att sätta upp nytt.
6. Sticka av lite av allt det garn jag har, ett garn jag särskilt gärna vill använda är mitt Vålberggarn, som jag köpte på vävmässan i Leksand. Vålbergarnet ligger fortfarande och väntar i sin påse
7. Kanske lära mig tvåändsstickning. Har köpt en bok om tvåändstickning, det är allt.

Inga kommentarer: